Daca avem la dispozitie doua produse aproape identice, oare pe care il vom alege? Pe cel de designer – care costa o avere – sau pe cel cu un pret accesibil – dar fara eticheta?
Studiile arata ca avem tendinta sa cumparam produsul de brand sau… pe cel mai scump! Pare ciudat, dar e foarte adevarat! ☺
De ce se intampla asta? Pentru ca oamenii sunt motivati astfel sa-si satisfaca dorinta de a face parte dintr-un anumit grup social, sa isi stabileasca apartenenta. Omul este ambitios, materialist, si isi indreapta atentia catre putere si statut, din dorinta de a fi mai popular, de a interactiona cu oamenii pe care ii considera potriviti propriului statut.
Prin influenta pe care o au unele grupuri sau unii indivizi, acestia atrag atentia brandurilor interesate de valorile lor sociale, stiut fiind faptul ca, de cele mai multe ori, ne imbracam pentru ceilalti – prin purtarea hainelor in spatiul public.
Psihologia modei este un domeniu nou, care interpreteaza modul in care hainele spun o poveste despre noi, prin toate alegerile vestimentare pe care le facem – si care au radacini foarte adanci in psihicul cumparatorului. Asadar, abordand moda intr-un context stiintific, va fi mai usor sa intelegem comportamentul uman – din perspectiva modei. Si asta pentru ca impactul merge mult mai departe de ceea ce alegem sa purtam, nu-i asa?
Practic, de-acum se pot folosi metodologii capabile sa foloseasca toata forta pe care o poseda industria modei pentru a construi perceptii sanatoase despre ceea ce este cu adevarat frumos… sau util. Dar, pe de alta parte, ce mai este frumos, si ce mai este util in ziua de azi? ☺
Foto: D&G, Dior, Versace, Swag, WEB