Psihologia modei este un domeniu nou ce interpretează modul în care hainele spun o poveste despre noi, prin toate alegerile vestimentare pe care le facem – și care au rădăcini foarte adânci în psihicul cumpărătorului. De-a lungul timpului, hainele au dat o dimensiune statutului social, au vorbit prin culori și forme, iar ţinuta ne-a poziţionat imediat pe o treaptă sau alta a societăţii. Însă, dilemele acestor zile ar fi următoarele: hainele „la modă” sunt o cheltuială necesară, un moft sau o investiţie? Și, poate cea mai importantă întrebare: în ce măsură este moda sustenabilă?

psychologies

Dacă în preistorie hainele trebuiau să aibă, în primul rând, un scop practic – acela de a oferi confort termic și protecţie împotriva condiţiilor de mediu în general – ele s-au transformat în timp într-un mesaj nonverbal. Și asta pentru că, de la un mediu ostil, de „peșteră”, am ajuns treptat la un stil de viaţă modern, confortabil, care ne ferește de multe dintre lucrurile care ne pot afecta, iar hainele au căpătat o altfel de valoare: au devenit o carte de vizită.

Astăzi, ne dorim să comunicăm și prin intermediul stilului personal, încercând să ne educăm în acest sens, iar hainele au devenit o modalitate controlabilă de a ne îmbunătăţi starea de spirit. Iar legătura între modul în care ne îmbrăcăm și starea de bine este una foarte importantă. Să ai grijă de tine este o formă de respect pe care o ai faţă de propria persoană, dar și faţă de ceilalţi, prin modul în care înfăţișarea ta îi poate influenţa. În plus, s-a demonstrat că schimbarea garderobei ne face bine și funcţionează ca un boost neuronal care ne alimentează circuitele și ne dă mai multă forţă.

CITEȘTE ȘI  Drumul spre perfectiune…

Citește continuarea pe site-ul revistei Psychologies Romania.