Căutarea motivației pentru a face mișcare și exerciții fizice poate reprezenta o provocare, mai ales atunci când viața ți se aglomerează sau pur și simplu… nu ai chef. Ca femeie, este posibil să te confrunți cu obstacole cotidiene care să-ți afecteze motivația și angajamentul față de fitness. Cu toate acestea, cu mentalitatea și strategiile potrivite, poți depăși aceste obstacole, pornind într-o călătorie către idealul unei persoane mai sănătoase și mai fericite. Mai jos vom explora câteva sfaturi eficiente care te vor ajuta să rămâi motivată să faci mișcare, chiar și în momentele în care nu ai tragere de inimă pentru așa ceva. Aceste sugestii sunt susținute de cercetări științifice și de specialitate și îți dau posibilitatea de a-ți elibera puterea interioară și de a-ți atinge propriile obiective de fitness.

Stabilește obiective realiste

Unul dintre primii pași pentru a rămâne motivată este să-ți stabilești obiective realiste și realizabile. Începe prin a defini ceea ce dorești să realizezi prin programul cotidian de fitness. Îmbunătățirea forței? Pierderea în greutate? Creșterea flexibilității? Contureză-ți clar obiectivele. Împarte-le în repere mai mici, realizabile, care pot fi sărbătorite pe parcurs. Această abordare îți va permite să-ți urmărești progresul și îți oferă un sentiment de împlinire, menținându-ți ridicat nivelul de motivație.

Caută pasiunea

fitness

Exercițiul fizic nu trebuie să devină o corvoadă; el poate fi o experiență plăcută, care să-ți dea putere. Descoperirea unor activități care-ți plac cu adevărat îți poate crește semnificativ motivația. Experimentează diferite activități, precum dansul, yoga, ciclismul sau artele marțiale. Ia în considerare posibilitatea de a te înscrie la cursuri de grup sau în comunități de antrenament pentru a găsi persoane care împărtășesc aceleași interese. Atunci când te implici în activități pe care le iubești, exercițiile fizice devin parte interesantă a programului de zi cu zi, mai degrabă decât o sarcină banală și plictisitoare.

Formează un mediu de susținere

workout grup

Să găsești persoane care te susțin și care-ți sunt apropiate este de-a dreptul esențial pentru menținerea motivației. Caută prieteni, membri ai familiei sau colegi de antrenament care-ți împărtășesc obiectivele legate de fitness. A avea pe cineva împreună cu care să mergi la sală, să alergi sau să mergi la bazin, contează foarte mult.

CITEȘTE ȘI  Predicții din trecut despre cum va fi lumea în 2020

În plus, ia în considerare posibilitatea de a te alătura comunităților online sau forumurilor de fitness unde poți intra în contact cu femei care se confruntă cu provocări similare. Împărtășirea în grup a experiențelor, căutarea de sfaturi și sărbătorirea realizărilor sunt lucruri care-ți pot ridica moralul, ajutându-te să rămâi pe drumul cel bun.

Fă-ți o rutină

fitness

Consecvența este esențială atunci când vine vorba să rămâi motivată. Stabilirea unei rutine regulate de exerciții fizice ajută la transformarea activității fizice într-un obicei, reducând probabilitatea de a sări peste antrenamente. Programează-ți antrenamentele la cele mai convenabile ore, fie că acestea sunt dimineața, în timpul pauzei de prânz sau seara. Tratează acest timp ca fiind nenegociabil, la fel ca orice altă întâlnire sau angajament important. În timp, rutina se va înrădăcina, lucru care te va motiva în permanență, chiar și în acele zile în care nu te simți prea bine sau pur și simplu aparent nu ai chef de sport.

Variază

Monotonia îți poate epuiza rapid motivația. Păstrează lucrurile noi și incitante prin încorporarea varietății în rutina de sport. Încearcă exerciții diferite, alternează între antrenamentul cardio și cel de forță sau explorează activitățile în aer liber. Încorporează antrenamente cu intervale sau antrenamente de intensitate ridicată pentru a te provoca și a preveni plictiseala. Adoptând varietatea, nu numai că vă vei menține nivelul de motivație ridicat, dar vei ținti și diferite grupe musculare, îți vei stimula condiția fizică generală și vei vedea rezultate mai bune.

Sărbătorește micile victorii

Atingerea greutății sau a formei dorite poate reprezenta un obiectiv pe termen lung, dar este esențial să recunoști și să sărbătorești și micile victorii, care nu țin de obiectivele generale. Concentrează-te pe îmbunătățirile legate de forță, rezistență, flexibilitate sau chiar bunăstare mentală. Observă cum îți crește nivelul de energie, cum ți se îmbunătățește starea de spirit sau cum poți efectua acum exerciții care altădată erau dificile. Aceste mici victorii îți pot oferi motivația de care ai nevoie pentru a continua, chiar și atunci când progresul pare lent sau când cântarul nu arată cifrele pe care le dorești.

CITEȘTE ȘI  7 trucuri prin care iti poti face casa mai fotogenica

Acordă prioritate îngrijirii de sine

Știi foarte bine cât de important este să acorzi prioritate îngrijirii de sine pentru a-ți menține motivația și a evita epuizarea. Asigură-te că ai grijă de bunăstarea ta fizică și mentală în afara rutinei de fitness. Cum? Dormi suficient, adoptă o dietă echilibrată și hidratează-te în permanență. Îngrijirea nevoilor de bază ale organismului îți va oferi energia și rezistența necesare pentru a rămâne motivată și implicată în antrenamente.

Pe lângă îngrijirea fizică, este esențial să acorzi prioritate bunăstării mentale și emoționale. Găsește activități care te ajută să te relaxezi și să te destinzi, precum meditația, exercițiile de respirație profundă sau să te lași pradă unui hobby care-ți face plăcere. Acordarea de timp pentru tine însăți îți va permite să te reîncarci și să abordezi antrenamentele cu o mentalitate pozitivă.

Urmărește-ți progresul

workout progress

Urmărirea progresului este o modalitate eficientă de a rămâne motivată. Ține un jurnal de fitness sau utilizează o aplicație de fitness pentru a înregistra rezultatele antrenamentelor, pentru a-ți urmări performanțele și pentru a monitoriza progresul în timp. Este incredibil de motivant să vezi cât de departe ai ajuns și să încerci să te auto-depășești. Sărbătorește fiecare piatră de hotar și folosește-le ca pe niște trepte spre obiectivele finale.

Vizualizează-ți succesul

Vizualizarea este un instrument puternic care te poate ajuta să rămâi motivată, mai ales în zilele în care nu ai chef de exerciții fizice. Ia-ți câteva momente în fiecare zi pentru a închide ochii și a te vizualiza atingându-ți obiectivele de fitness. Imaginează-ți cum vei arăta, cum te vei simți și cum vei acumula tot ceea ce ți-ai propus. Implică-ți toate simțurile și îmbrățișează emoțiile pozitive asociate cu viziunea succesului. Astfel, vei crea o imagine mentală puternică, una care îți va alimenta motivația și te va conduce spre succes.

Caută inspirația

Caută povești și modele inspiraționale, care te inspiră să continui. Urmărește persoane influente din zona fitness-ului, citește biografii ale sportivilor de succes sau înscrie-te în comunitățile online unde găsești sprijin și inspirație. Nu uita că fiecare program de fitness este unic și, inspirându-te de la alții, îți poți valorifica propriul potențial, depășind orice obstacol.

Foto: Canva Photos

Citește și: Cum poate meditația să-ți îmbunătățească starea de bine