Geanta! Acest accesoriu atât de prețuit de către femei, pentru care se cheltuiesc uneori adevărate averi. Designerii se întrec în a face modele de genți cât mai frumoase, iar unele dintre acestea devin „hit”-uri în fiecare an, ajungând mult mai dezirabile ca altele. Le vezi pe copertele celor mai cunoscute reviste, le vezi promovate de vedete și influenceri, le vezi în magazinele marilor branduri de fashion. Și le vrei! Iată care sunt cele mai dorite modele de genți ale ultimilor ani:

2020 – Lady Dior, LV Speedy și 2.55

LV Speedy
LV Speedy

2020 a fost un an greu, în special pentru casele de modă de lux. Am asistat la moartea comercianților high-end și la apariția show-urilor de fashion online. În plus, a fost anul în care cumpărătorii au trecut brusc de la statutul de risipitori, din ianuarie, la cel de „supraviețuitori” din a doua jumătate.

De aceea, nu se poate spune că 2020 a avut un anumit model de geantă favorit. Bottega Veneta a lansat BV Jodie, denumită după actrița Jodie Foster, dar se pare că investițiile au mers mai degrabă către clasicele LV Speedy, Lady Dior și 2.55 de la Chanel.

2019 – Traista Bottega Veneta

Bottega Veneta
Bottega Veneta Pouch

În anul 2019, nicio altă geantă nu s-a apropiat de traista voluminoasă și super-glamouroasă Bottega Veneta. Această geantă de mână moale, care amintește de o poșetă de monede imensă, a fost accesoriul perfect al unei colecții la care poftea toată lumea. A fost disponibilă în trei texturi clasice (piele moale de vițel, împletitură și cocos flexibil) și în nuanțe bogate.

Imaginea de brand a celor de la Bottega fusese îmbunătățită cu succes de către directorul de creație Daniel Lee, care fusese angajat în 2018. Dar traista a adus companiei statutul pe care și-l dorea. „Nu avea nici logo, nici curea de purtat pe umăr, nu exista obișnuita funcționalitate pentru că trebuia să prinzi rădăcini în jurul ei”, a declarat Lee despre mult-căutata geantă. „Dar era fidelă brandului, deoarece la începuturile companiei, Bottega făcea genți moi, când toată piața era inundată de genți din materiale tari”.

2018 – Geanta Demi Gabriela Hearst și „șaua” Dior

Gabriela Hearst Demi bag
Gabriela Hearst Demi bag

2018 a fost un an memorabil pentru Gabriela Hearst și geanta ei. O traistă de lux, distinctă, care a făcut furori în mâinile unor vedete precum Oprah Winfrey, Priyanka Chopra și Meghan Markle, atingând maximum de glorie într-un timp record. Era disponibilă în variante de satin și piele și aducea acel necesar de farmec care te scotea din mulțime la orice eveniment.

În același timp, o altă „campioană” și pretendentă pentru titlul de „geanta anului” a fost „șaua” de la Dior, relansată, de fapt, în 2018. În formă de șa ecvestră, geanta a reînviat bucuria fanelor Dior.

2017 – Geanta Fendi Kan-I

Fendi Kan-I
Fendi Kan-I

În 2017, Fendi a lansat jucăușa Kan – I, un model fantezist de dimensiuni rectangulare și cu design complex. Nu se adresa celor care adoră clasicele atemporale, ci scotea la iveală șarmul spiritului liber dezvoltat de Fendi. Geanta venea în versiuni de dimensiuni mici și medii, în diverse culori și imprimeuri, cu interioare expandabile.

Ideală pentru petreceri de după-amiază și evenimente cu cod de ținută elegantă, Kan – I era o evadare din lumea genților cu imagine „dură”, care se lansaseră în ultimii ani, dar în același timp nu era atât de delicată încât să nu poată fi purtată foarte bine într-o zi oarecare. Inspirată de „extravaganța de la Versailles”, această geantă era privită ca o adevărată operă de artă, motiv pentru care a și rămas una dintre cele mai bine vândute piese Fendi din toate timpurile.

2016 – Gucci Dionysus

Gucci Dionysus
Gucci Dionysus

Dionyssus a reprezentat o „lovitură” de mare succes pentru Gucci. În 2015, lumea modei a așteptat cu sufletul la gură colecția de debut a lui Alessandro Michel, iar rezultatul a întrecut orice așteptare: geanta Gucci Dionyssus a readus „farmecul anilor ’70 și al luxului relaxat”, devenind răsfățata lumii genților de lux.

Exteriorul stilat monogramat aducea un omagiu vintage companiei Gucci, iar superba închizătoare cap de tigru era piesa de rezistență a genții, care venea în două variante de mărime și era făcută din pânză GG Supreme. A existat și o variantă mai jucăușă, cu broderie cu albine, care spărgea monotonia monogramului și aducea un plus de personalitate.

2015 – Diorama, de la Christian Dior

Dior Diorama
Dior Diorama

Niciun alt brand nu poate întrece eleganța atemporală a companiei Dior, care e un standard pentru toate piesele de fashion feminine. În 2015, Dior a creat o geantă pentru persoanele tinere, cu putere mare de cumpărare. Eficientă și fără fițe, Diorama a cucerit rapid inimile fanelor Dior, ca alternativă la imensa popularitate a modelului Lady Dior. Nu era la fel de spațioasă, dar era accesoriul perfect pentru zona street-style.

2014 – Petit Malle, de la Louis Vuitton

Petit Malle
Petit Malle Louis Vuitton

Cinci stele pentru această creație perfectă, ce aparține lui Nicolas Ghesquière. O operă de artă, cu decorațiuni incredibile, o adaptare a cuferelor din urmă cu 160 de ani. Pentru multe femei, aceasta este geanta favorită din colecțiile Louis Vuitton și, aproape cert, cel mai inovativ model al deceniului. În formă de mini-cufăr, Petit Malle vine în versiuni de canvasuri Monogram, Damier și piele Epi, cu o curea detașabilă. Era o geantă trendy, dar clasică și costa suficient de mult cât să intre în zona exclusivistă, depășindu-și rivalele în termeni de design și durabilitate.

Citește și: Tendințe în modă pentru primăvara-vara 2021