Peloponez – partea I

Click here for the English version

Nu stiu care parte a Greciei este mai frumoasa ca alta, dar stiu ca Peloponezul are un farmec pe care nu il poti regasi niciunde altundeva…

O cautare rapida arata ca Peloponezul are o suprafata de aproximativ 21.549 km² si formeaza partea sudica a Greciei continentale, desi, in teorie, a devenit insula in anul 1893, la 11 ani de la inceperea lucrarilor de construire a Canalului Corint – cu o lungime de 6,3 km si o adancime de 8 metri.

Saparea canalului a fost in faza de proiect inca din perioada clasica, „diolkos” cu sinele sale din piatra fiind vizibile si astazi.

Insa primele eforturi de excavare au fost facute in secolul I, tentativele esuand pe rand si asta pentru ca toti cei trei imparati romani care au avut acest vis maret… au murit, tot pe rand, dar fiecare din alte motive, doi dintre ei asasinati – Julius Caesar si Caligula fiind doua cazuri celebre –, iar al treilea, Nero, s-a „sinucis” cu mana altuia (actul in sine numindu-se „sinucidere asistata”), spunand cu regret si „modestie”: „Ce artist moare odata cu mine”…

Insa imparatul Nero a fost cel care a dat prima lovitura de tarnacop pe traseul viitorului canal si a carat primul cos cu pietre in carca – greu de imaginat o asemenea ipostaza, avand in vedere „personajul” despre care istoria consemneaza atrocitati si excese fara asemanare.

Romanii au continuat lucrarile pe spinarea si cu bratele a 6.000 de evrei prizonieri de razboi, care au reusit sa sape cam 50 de metri in adancime, pe o distanta de vreo 700 de metri, insa s-au oprit in acel stadiu, sarcina fiind una aproape imposibila pentru acele vremuri, iar lucrarile au fost continuate abia peste vreo… 1.800 de ani.

Un memorial al eforturilor inimaginabile la care au fost supusi sclavii este inca vizibil pe unul dintre versanti, sub forma legendarului erou Hercule, marcat in piatra de muncitorii lui Nero. Actualul canal a fost sapat chiar pe urmele de legenda si a fost considerat o minune a tehnicii chiar si pentru secolul al XIX-lea.

Legatura terestra cu Grecia continentala se face in mod natural prin Istmul Corint și artificial pe Podul Rio-Antirrio – capodopera a arhitectului Berdj Mikaelian si inaugurat cu o saptamana inainte de Jocurile Olimpice din 2004, pentru ca purtatorii tortei olimpice sa fie primii care il traverseaza in mod oficial. Este podul cu cea mai lunga punte suspendata din lume, costul constructiei lui fiind estimat undeva in jurul sumei de 800 de milione de euro.


Charterul pentru Kalamata/Peloponez al companiei Cocktail Holidays opereaza in perioada 13.06 – 12.09.2018, in comun cu Mikonos – unde are un stop de 35 de minute, la retur!

De vis!!! 😍😍

 

Credite foto: WEB

Ti-a placut? Da mai departe:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter