Iti permiti sa fii la moda?

“Avantajele” (daca le putem numi asa) celei mai recente crize financiare au fost ca, pana si unii dintre cei mai exclusivisti designeri au devenit ceva mai flexibili la capitolul preturi si au inceput sa se “uite” mai atent spre masele de cumparatori dornici de haine cu semnatura, dar cu resurse mai limitate. Astfel, accesul la unele produse considerate pana nu de mult “de lux” a dat frau liber unor abordari stilistice foarte indraznete. Asa au fost posibile mixurile intre unele produse extrem de scumpe si altele mult mai accesibile, rezultatele fiind suficient de spectaculoase, mai la indemana oricui, dar si pe intelesul sau gustul unei clientelei obisnuite.
gapcfda

Designerii au ramas pe linia de plutire cu vanzarile intr-o perioada extrem de dificila, iar “social media” a fost acaparata de fashionistele dornice de afirmare si care au avut acces imediat la piese mult mai atractive prin intermediul carora puteau face demonstratii de “forta artistica” si “smart fashion” pe nenumaratele bloguri de moda – aparute ca ciupercile dupa ploaia recesiunii .
Din punct de vedere psihologic, cat si financiar, unii clienti – care nu isi permit sa cumpere un produs high-end de la o casa de moda celebra – ar putea totusi sa cumpere “brandul” prin accesul la liniile sale mai accesibile sau la colectiile speciale – realizate in colaborare cu mari retaileri precum H&M, Gap, Top Shop si altii.
hm-high-fashion

Chiar daca aceste produse au o calitate mai slaba in comparatie cu produsele exclusiviste de brand, poarta totusi “eticheta de designer”, iar preturile sunt mult mai mici. Cat despre copiile facute dupa piese memorabile ale unor branduri consacrate si vandute sub eticheta proprie a altor magazine de brand … este o alta discutie, mult mai lunga.
32fcd3f81f49ee37cdc52cd26a0c10adVolants by Proenza Schouler (1780 Euro), versus Zara (40 Euro)

best_designer_clothes_at_affordable_prices_2014_Chloe_sandals_Copy_zara Chloe (918 euro), versus Zara (79,90 euro)

Pentru ca momentul o cere, moda mai trebuie sa fie si sustenabila, ceea ce – fie vorba intre noi – este aproape imposibil. Singura varianta viabila ar fi ca masa de consumatori de “haine la moda” sa cumpere mai putin, dar de o calitate mai buna. Asadar, pentru a purta tinute care sa respecte standardele morale, dar si normele de mediu, trebuie sa scoti ceva mai multi bani din buzunar, insa vei descoperi cu placere ca haine au o calitate mai buna, trec proba timpului si a masinii de spalat, drepturile oamenilor sunt respectate in procesul de productie, iar natura nu are de suferit prin impactul pe care il pot avea trendurile asupra resurselor ei – si asa destul de limitate.
In concluzie, sa fii la moda… costa! ☺
poza art.001

Credite foto: WEB

Ti-a placut? Da mai departe:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter