Munca poate fi copleșitoare uneori. Întâlniri care durează ore în șir, răspunsuri la emailuri ce nu pot suferi amânare și, în general, un program de muncă în timpul căruia îți vine să o iei la fugă pe câmpii – toate astea te pot aduce în pragul unei oboseli cronice, de care e foarte greu să scapi mai târziu. Nu e de mirare că foarte mulți caută noi modalități de relaxare în momentul în care ajung acasă și închid ușa de la intrare, dorind să lase în urmă rămășițele unei zile cumplite.

job stress
Foto: vechan

Și totuși, identificarea unui ritual, a unui hobby sau pur și simplu a unui pont care să te scoată din „albăstreala” zilei poate fi o provocare în sine. Majoritatea sfârșesc trântindu-se în canapea și adormind la un film, alături de un pahar de vin. Până la urmă, dacă asta funcționează… e în regulă. Dar, poate problema s-ar putea rezolva și cu un pic de activitate constructivă. Iată câteva recomandări:

Găsește cea mai bună metodă de relaxare mentală

meditation
Foto: microgen

E de la sine înțeles, dar adevărata relaxare începe de la creier. Sigur că te poți așeza într-un fotoliu confortabil, cu o pungă de chipsuri și un pahar de băutură alături, însă dacă mintea încă îți funcționează pe „meridianele” job-ului și ale întâlnirilor ce vin, nu te vei simți niciodată relaxată cu adevărat.

Acest lucru înseamnă că trebuie să găsești modalitatea de destresare care funcționează cel mai bine pentru tine și pentru propria ta minte. Ia în calcul următoarele aspecte:

  • Utilizarea unor aplicații de meditație și mindfulness, precum Headspace, care pot reprezenta soluții foarte bune pentru a înlătura gândurile și sentimentele care te sleiesc din punct de vedere psihic. Mindfulness-ul, în special, este o metodă excelentă pentru a începe acest proces.
  • Uleiul de canabis (CBD sau canabidiolul, nu te gândi la droguri sau alte prostii) e din ce în ce mai popular, fiind unul dintre compușii cunoscuți sub numele de canabinoizi, regăsiți în mod natural în planta de canabis și care a atras atenția cercetătorilor cu privire la efectele sale benefice asupra organismului. Uleiul de canabis are multe proprietăți benefice, cu o gamă largă de aplicabilitate în cazul multiplelor tipuri de afecțiuni, dar și în privința reducerii stresului și a stărilor de anxietate.
  • Aromaterapia este un alt mijloc de a te relaxa după o zi grea – încearcă în special esențele de eucalipt, lavandă, mentă și mușețel.

Odată ce ai reușit să intri într-o stare mentală de relaxare, e timpul să-ți extinzi orizonturile de după orele de serviciu.

Investește într-un hobby

Multe persoane își petrec o groază de timp gândindu-se la muncă, uitând să-și îndrepte gândurile către propriile lor pasiuni și hobby-uri, către acele proiecte mici, care fac viața frumoasă și plină de sens. Până la urmă, în principal muncim pentru a avea timp, energie și bani pe care să-i cheltuim pe pasiunile noastre.

painting
Foto: Valeria Ushakova

Un hobby ajută mult și la destresare. Câtă vreme te concentrezi pe un proiect pe care-l vezi că prinde contur și crește – fie că e vorba despre timpi mai buni obținuți în urma alergării prin parc sau construirea unei căsuțe pentru păsările din grădină – vei rămâne într-o stare mentală sănătoasă și lipsită de stresuri.

Nu ai habar, la prima vedere, ce hobby ar putea funcționa pentru tine? Iată câteva idei:

  • Yoga. O foarte bună combinație de mindfulness și exerciții fizice, care se poate transforma într-un hobby practicat după orele de muncă. Pentru a începe, ai nevoie doar de câteva video-uri sau de o carte cu poziții.
  • Pictura. Un alt excelent mod de a te exprima. Ai la dispoziție nenumărate variante de culori, pensule, canvasuri – după dorință și buget.
  • Instrumentele muzicale. În cazul în care rezonezi câtuși de puțin cu muzica, de ce să nu încerci niște lecții de pian sau de un instrument mai puțin obișnuit?

Petrece timp de calitate cu persoanele la care ții

quality time
Foto: Jacob Lund

Timpul de calitate petrecut cu prietenii și familia poate fi unul dintre cele mai plăcute moduri prin care să reduci stresul acumulat în orele de muncă. Când stai alături de oamenii dragi, creierul eliberează endorfine, hormonii fericirii. Endorfinele sunt ucigașii stresului, deci iată de ce persoanele pe care le consideri speciale pot contribui din plin, poate chiar fără să știe, la relaxarea ta.

Desigur, ceea ce americanii numesc after-work happy hour ar putea fi ultima „îmbucătură” din farfurie, însă câteva băuturi, asortate la câteva porții de râs cu colegii te pot ajuta, la rândul lor, să te simți mai bine și mai relaxată. Încearcă toate aceste sugestii și vezi dacă starea ta generală se îmbunătățește și stresul se topește din ce în ce mai mult.

Citește și: Cum să tratezi insomnia cauzată de stres

Ti-a placut? Da mai departe:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter