În special vara, toate femeile doresc să arate cât mai bine în costumul de baie pe care-l poartă pe plajă. Numai că acest lucru nu vine de la sine, câtă vreme ADN-ul nu lucrează în favoarea ta. E nevoie de sport și e nevoie de o dietă corespunzătoare, care să nu aibă ca rezultat colăcei formați pe șolduri. În acest sens, există numeroase activități și exerciții pe care să le îmbrățișezi pentru ca zilele estivale să devină tot atâtea prilejuri de expunere a unui corp în formă la piscină, pe plajă sau în orice altă împrejurare:

Activități acvatice

inotatoare
Foto: Netfalls

Când vrei să faci exerciții fizice în timpul zilelor caniculare, atunci va trebui să găsești mijloace prin care să te răcorești, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât la piscină. Cea mai bună modalitate pentru a face sport când e cald afară este să înoți.

Înotul ajută la punerea în mișcare a întregului corp, fiind totodată un antrenament foarte bun pentru îmbunătățirea rezistenței, dar și pentru menținerea unui ritm cardiac bun. Găsește un bazin în aer liber sau o piscină și înoată cât mai mult, fă aerobic în apă, joacă volei în apă. Dacă ești la mare sau în apropierea unui râu, poți face foarte bine canoeing sau kayaking.

Yoga

yoga
Foto: yurok

Un alt mijloc prin care te poți menține în formă pe timp de vară este să faci yoga. Yoga îți activează fiecare parte a corpului și, fie că ești începător sau că faci yoga de ceva vreme, exercițiile tipice acestui antrenament îți vor crește ritmul cardiac, îți vor întări organismul și te vor face mai puternică, în general.

Poți face yoga oricând și oriunde – în aer liber sau într-o încăpere cu aer condiționat, când afară e caniculă. Dacă alegi să faci „yoga fierbinte” (adică fără aer condiționat) vei arde mai multe calorii, acesta fiind motivul pentru care această formă de yoga e alegerea multor femei.

Indiferent de forma de yoga pe care o alegi, însă, asigură-ți hidratarea înainte, în timpul și după antrenamente. Dacă ai probleme cu durerile musculare de gât, alege să faci exerciții de o intensitate mai mică.

Volei de plajă

beach volley
Foto: maridav

Unora nu le place să facă sport singure. Așa că, o idee bună este să-ți suni prietenele și să le inviți la o activitate sportivă în aer liber. Iar voleiul pe plajă e un foarte bun mijloc de a te antrena și, în același timp, de a te distra. Sigur, pentru asta ai nevoie de o plajă, însă nu e neapărat necesar să fii la mare – există ștranduri și piscine care au terenuri pe care să poți juca volei de plajă.

Motivul pentru care voleiul de plajă e o activitate mai bună decât cel indoor este faptul că nisipul te solicită mai mult, iar alergatul de colo-colo în nisip va face să arzi mai multe calorii decât dacă ai face-o pe o suprafață plană.

Alergări

runner
Foto: nd3000

Un foarte bun exercițiu cardio de vară este alergarea. O poți face dis de dimineață sau seara, târziu, în niciun caz în plină caniculă a unei zile toride. Pe lângă beneficiile fizice, alergarea îți oferă șansa de a descoperi noi locuri din cartier, în special dacă ești adepta schimbării traseelor.

Începe sesiunile de alergare cu un ritm mai lent. Parcurge 1,5 – 2 km în acest ritm, apoi poți crește viteza, treptat. Poți chiar mixa alergarea cu sesiuni de mers, fiind atentă să nu-ți epuizezi prea repede resursele. Nu există un „model” de alergare, însă. Câtă vreme simți că ți-a crescut pulsul și că depui efort, ai certitudinea că faci o treabă bună și arzi calorii.

E important și să tragi de tine pentru a atinge target-urile propuse. Nu rămâne înțepenită într-o rutină zilnică, ci încearcă să mărești distanța alergării (sau viteza) în fiecare săptămână.

Videoclipuri cu exerciții fizice

fitness trainer
Foto: bojan89

Pe YouTube sunt numeroși antrenori profesioniști care postează clipuri cu exerciții prin care să te menții în formă. Fie că e vorba de exerciții care să lucreze abdomenul, fesierii, picioarele sau brațele – în mod cert vei găsi ceva ce te interesează. Partea bună în urmarea acestor exerciții este că poți decide durata, în funcție de timpul pe care-l ai la dispoziție, de la 10 minute la o oră.

Caută, așadar, clipuri cu antrenamente pe YouTube, pentru zilele de vară în care nu vrei să ieși în aer liber sau să mergi la sală. De asemenea, fă o documentare pe net pentru a-i găsi pe cei mai buni instructori de fitness care oferă sfaturi gratuite și urmărește-i, având astfel garantat faptul că faci ceea ce trebuie.

Mersul pe bicicletă

mers pe bicicleta
Foto: Stockbyte

Dacă ai deja o bicicletă, atunci ar trebui să iei în considerare faptul că „biciclitul” e unul dintre modurile în care să te antrenezi vara pentru a avea un corp de invidiat. Mersul pe bicicletă arde calorii și menține un excelent ritm cardiac.

Indiferent de faptul că-ți place să pedalezi cu viteză sau, dimpotrivă, să mergi încet, în propriul tău ritm, bucurându-te de plimbare, mersul cu bicicleta îți pune mușchii de la picioare în funcțiune și reprezintă un foarte bun exercițiu fizic. Ca să nu mai vorbim și de faptul că escapadele cu bicicleta îți permit să descoperi locuri frumoase. Investește într-un suport de biciclete pentru mașină și, când pleci în vacanță, folosește bicicleta pentru a explora zone noi.

Citește și: 7 mașini la modă pentru femei în 2020

Ti-a placut? Da mai departe:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter